Atnaujintas 2003 m. liepos 2 d.
Nr.51

Į Soldino mišką, kur nukrito „Lituanica“
Kelionės įspūdžius prisimenant

Poznanės rotušė
Torūnės gynybinė siena su bokštais
Prie paminklo S.Dariui ir S.Girėnui

Balandžio 4-6 dienomis mes, 40 ekskursantų grupė, keliavome į Lenkijos Respubliką. Pagrindinis tikslas – aplankyti Soldino mišką, kuriame yra paminklas 1933 m. liepos 17 d. žuvusiems Atlanto nugalėtojams Steponui Dariui ir Stasiui Girėnui.
Į Soldino mišką atvykome balandžio 5-ąją. Švietė saulė, pučiant pavasariniam vėjui ošė pušys. Gidė Irena išsamiai papasakojo apie didvyrių skrydį, jų patirtus sunkumus, didelį entuziazmą ir ryžtą nugalėti Atlantą ir tuo išgarsinti Lietuvą.
…Tūkstančiai Kauno gyventojų ir visa Lietuva laukė „Lituanicos“. Deja, drąsuoliai žuvo Soldino miške. Ir šiandien dar neaiškios jų žūties aplinkybės. Kodėl jie žuvo, sėkmingai perskridę Atlantą? Turėjo dar kuro, galėjo pasiekti Kauną. Tą paslaptį nusinešė Soldino miškas.
Tyla ir susikaupimu pagerbėme mūsų tautos didvyrius. Miško ramybę sutrikdė giesmė „Lietuva brangi“. Aplankėme muziejų, esantį netoli nuo žūties vietos. Muziejaus medinį pastatą pastatė „Achema“. Jį prižiūri šalia jo savo sodyboje gyvenanti lenkė.
Toliau tęsėme kelionę per Lenkiją. Lankėmės gražiame Poznanės senamiestyje, jo puikioje katedroje. Po to keliavome į Gniezną – Lenkijos valstybės kūrimosi ir jos kultūros lopšį. Apžiūrėjome Gniezno katedrą. Ten vyksta vyskupų konferencijos, lankėsi Popiežius.
Jau naktį atvykome į Torūnę, kur nakvojome. Rytą vaikščiojome po Torūnės senamiestį. Lankėmės katedroje bei bažnyčioje, kur buvo aukojamos šv. Mišios. Grožėjomės rotušės pastatu, turtingu senamiesčiu. Apžiūrėjome vienos pirmųjų kryžiuočių pilies liekanas, gynybinę su bokštais ir vartais sieną, namą, kuriame gyveno Kopernikas. Įspūdingi metaliniai tiltai su arkomis per Vyslą.
Vėliau važiavome apžiūrėti Žalgirio mūšio lauko. Nors pūtė smarkus vėjas, net siautė pūga, mūsų nuotaika buvo pakili. Siaučiant pūgai ėjome į kalnelį, kur pastatyti paminklai Žalgirio mūšiui atminti, jautėmės lyg būtume laimėję kovą prieš gamtos stichiją, patį Žalgirio mūšį. Matyti vaizdai paliko puikų įspūdį. Gidė Irena dar autobuse išsamiai papasakojo apie mūšį, jo baigtį, lietuvių ir lenkų kariuomenės pergalę, tolesnius palankius Lietuvai įvykius, sustabdžius kryžiuočių ekspansiją į šiaurę.
Pakeliui į Lietuvą dar sustojome Mikolaikoje. Didesnė grupės dalis mėgavosi maudymosi malonumais Tropikanos baseine. Kiti vaikščiojo po Mikolaikos senamiestį. Mikolaika – gražus kurortinis miestelis šalia didžiausio ežero Lenkijoje.
Kelionę organizavo Kauno gidų draugija „Gidas“ (pirmininkė Marija Aleknavičienė). Talkino turistinė firma „Bonvoje“ (vadovas Antanas Visockas). Ekskursija skirta S.Dariaus ir S.Girėno skrydžio per Atlantą 70-mečiui.