Atnaujintas 2003 m. liepos 11 d.
Nr.54

Akvilė Šaikūnienė Monake, kaktusų parke
Vandentiekis, statytas prieš 2000 metų Segovijoje
Lurde

Esu keliavusi viena ir su sūnumi dar anuomet po SSRS ir vadinamąsias kapitalistines šalis. O kai SSRS suiro kaip senas sutrūnijęs laivas, atsirado galimybė keliauti po visą Europą ir Ameriką.
Po Europą keliavau pasirinkdama įvairias Lietuvos turizmo agentūras. Iš jų išskirčiau agentūrą „Titano vartai“. Malonu bendrauti su jos darbuotojomis - direktore ir kelionių vadove Teodora Dilkiene bei gide Akvile Šaikūniene.
Paklausta, nuo ko viskas prasidėjo, Teodora sako, kad žmogaus gyvenimą lemia atsitiktinumai. Kai dar mokėsi Vilniaus universiteto Ekonomikos fakultete, vieną vasarą dirbo vadove moksleivių stovykloje Juodkrantėje. Ta nuotaikinga vasara visiškai pakeitė merginos gyvenimą. Ji ekonomiste netapo, o sumanė studijuoti geografiją Pedagoginiame institute. Baigusi institutą, tapo Jaunimo centro metodininke, bendravo su vaikais ir mokytojais, visada bandydama įrodyti, kad nuobodžioje kasdienybėje galima rasti daug nauja. Ir, žinoma, keliavo. Skersai išilgai išmaišė Rusiją, atsivėrus sienoms patraukė į Vakarus. Ir įkūrė kelionių firmą „Titano vartai“, kurioje kiekvienam apsilankiusiam jos bendradarbės ir ji pati, jei nebūna išvykusi, suteikia išsamią informaciją apie kiekvieną kelionę ir maršrutą visą dieną, o ne vien tik darbo laiku teikia informaciją nurodytais telefono numeriais. „Titano vartai“ rengia ne tik turistines apžvalgines, poilsines, bet ir piligrimines, taip pat mokomąsias pažintines keliones po Lietuvą ir užsienį, rūpinasi svečių priėmimu Lietuvoje, organizuoja užsienio kalbų praktinio mokymo stovyklas Lietuvoje ir užsienyje, individualias ar šeimynines keliones, specializuotas ar dalykines keliones, keliones lėktuvu. Įdomu, kad rengiamos kelionės maršrutu, kurį gali pasiūlyti firmos klientas.
Su kelionių vadove A.Šaikūniene teko bendrauti vykstant į piligriminę kelionę po Italiją, Ispaniją, Portugaliją, taip pat ir šiemet, keliaujant į Lurdą per Šveicariją.
Akvilė baigusi Dailės akademijoje menotyros specialybę, gerai kalbanti italų, portugalų, vokiečių, anglų, rusų kalbomis. Tobulinasi Italų kultūros institute. Bendradarbiauja su „Titano vartais“ nuo agentūros įsikūrimo pradžios. Tai aukštos erudicijos, žavinti savo žiniomis ir vidine kultūra moteris. Meno istorijos studijos paskatino ją artimiau susipažinti su kitų šalių menu.
Vasarą A.Šaikūnienė ypač mėgsta keliauti po Austriją ir Šveicariją, nes pietinėse šalyse - Italijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje tuomet karšta. Austrija ir Šveicarija kiekvieną apstulbina savo aukšta kultūra. Čia yra itin darni gamtos, architektūros ir žmogaus harmonija. Važiuodami per šias šalis į Lurdą, grožėjomės snieguotų kalnų viršūnėmis, kalnų ežerais, kriokliais, šaltiniais, trykštančiais iš uolų, tarpekliais, kurių gausu tose šalyse. Ten niekur nepamatysi ne tiktai elgetaujančio vaiko, bet ir iš namų išvaryto šuniuko ar kačiuko. Tose šalyse išsaugotos visos krikščioniškos vertybės. Ten realiame gyvenime yra tai, kas Lietuvoje tik deklaruojama. Mus žavėjo daugybė nuostabių pilių, austrų ir šveicarų namai, pastatyti pagal senas liaudiškas architektūros tradicijas. Atrodo, ten viskas priderinta prie gamtos.
Vykdami į Šveicariją, aplankėme vieną mažiausių pasaulyje Lichtenšteino kunigaikštystę, kurios plotas - 160 kv.km (plotis - 25 km, ilgis - 6 km). Sostinė Vaducas turi 5000 gyventojų. Dabartiniai jos valdovai - kunigaikštis Hansas Adamsas ir princesė Marija. Sosto paveldėtojas yra jų sūnus Aloyzas.
Atvykę į Šveicariją, apsigyvenome Liucernos senamiestyje. Pro langus grožėjomės puikia panorama, Reu ir unikaliais senoviniais tiltais. Plaukėme laivu Maironio apdainuotu Keturių kantonų ežeru, kėlėmės stačiausia pasaulyje funikulieriaus trasa - į Pilato kalną, pėsčiomis pakilome į 2132 m aukštį. Stebėjomės kalnų panorama, snieguotomis viršūnėmis, žemiau nusileidę - alpinėmis pievomis, Liucernoje aplankėme senamiestį, jėzuitų ir parapinę bažnyčias. Didelį įspūdį paliko paminklas „Mirštantis liūtas“, skirtas šveicarų gvardiečių, gynusių savo vadą, atminimui.
Italijoje, Milane, grožėjomės gotikos šedevru - katedra su 2000 skulptūrų, aplankėme teatrą „La Scala“, Sforcų rūmus, kuriuose gyveno karalienė Bona. Turino mieste meldėmės katedroje prie Drobulės, į kurią buvo įvyniotas Jėzaus Kristaus kūnas, aplankėme Šv.M.Marijos apsireiškimo bažnyčią ir vienuolyną, kur apaštalavo šv.Jonas Boskas, saleziečių vienuolijos pradininkas.
Vykome ir į Monako kunigaikštystę, kurią valdo Grimaldžių dinastijos atstovas Renjė III. Visus sužavėjo egzotiškų kaktusų parkas. Čia žemes ant uolų supylė žmonės, o kaktusai buvo atvežti iš Pietų Amerikos. Vaikštinėjome po kunigaikščių rūmus, parkus. Dar apsilankėme Okeanologijos muziejuje, ilsėjomės ir maudėmės Viduržemio jūroje. Pakeliui į Lurdą pravažiavome pietų Prancūzijos kurortus Nicą ir Kanus.
Lurde apsigyvenome viešbutyje, netoli tos vietos, kur neturtingai mergaitei Bernadetai apsireiškė Švč.M.Marija. Su mumis važiavęs kunigas aukojo šv.Mišias. Žemutinėje bažnyčioje meldėmės ir meditavome. Bažnyčioje ir prie grotos, kur apsireiškė Marija, ėjome Kryžiaus kelią, dalyvavome naktinėje procesijoje su žvakėmis, kur eina tūkstančiai maldininkų, kalbančių maldas ir giedančių.
Pernai rugsėjį keliavau su vadove Akvile į piligriminę kelionę po Italiją, Ispaniją ir Portugaliją. Jau keliaujant per Lenkiją, gidė įdomiai pasakojo apie šią šalį. Čenstakavoje aplankėme XV a.pabaigos-XVI a.pradžios vienuolyną su stebuklingu Juodosios Madonos paveikslu. Toliau per Vieną vykome į Italiją, Padujos miestą, kur apaštalavo šv.Antanas. Venecijoje apžiūrėjome gražiausią pasaulyje Šv.Morkaus aikštę su bizantiškąja katedra ir Dodžų rūmais. Toliau keliavome į Montichiarį, kur apsireiškė Rožinio Marija.
Ispanijoje susipažinome su Madridu, Barselona, iš kurios kadaise išvyko garsusis K.Kolumbas. Čia jam pastatytas didingas paminklas. Aplankėme Antonijaus Gaudžio šedevrą - tebestatomą Šv.Šeimynos bažnyčią, o Figuere apžiūrėjome Salvadoro Dali namą-muziejų.
Per stačius kalnus nuvykome į Monserato vienuolyną, statytą 1236 metais. Tuose kalnuose ispanai slėpėsi, kai juos puolė maurai - arabų gentys. Ten buvo pastatytas benediktinų vienuolynas. Kartą vienuoliams prisisapnavo, kad jei ten bus pastatyta katedra su Juodąja Madona, maurai pasitrauks iš Ispanijos. Čionai pamatyti Juodosios Madonos paveikslą atvyksta maldininkai iš viso pasaulio.
Vienas seniausių Ispanijos miestų, Segovija, yra viduramžių miestas, pastatytas ant aukštos kalvos dviejų upių Erezmos ir Klamorezo santakoje, kur iškyla didinga tvirtovė, statyta XII-XIV amžiais. Netoli tvirtovės siaura gatvelė veda į gotikinę katedrą, kur buvo karūnuojami Kastilijos karaliai. Segovijoje išlikęs romėnų akvedukas, t.y. vandentiekis, romėnų statytas prieš du tūkstančius metų.
Portugalijos sostinėje Lisabonoje grožėjomės paminklu, pastatytu Atlanto vandenyno pakrantėje jūrų kelių atradėjams. Apsilankėme Šv.Jeronimo vienuolyne ir Šv.Jurgio tvirtovėje. Pavaikštinėjome senu Aljamos kvartalu. Kelionės tikslas - Fatima - meditacijos, maldos, Kryžiaus kelias, naktinės procesijos.
Grįždami užsukome į krikščionių labai lankomą Santjago De Kompastela, meldėmės katedroje prie šv.Jokūbo kapo. Dieną pailsėję San Sebastiano mieste prie Atlanto vandenyno, išvykome į Lurdą.
Strasbūre aplankėme katedrą ir senamiesčio kvartalą, dar vadinamą Mažuoju Paryžiumi. Čia patenki lyg į pasakų šalį su vokiško stiliaus nameliais. Jų palangės ir balkonai papuošti raudonomis pelargonijomis ir petunijomis. Aplink namus driekiasi kanalai, susijungiantys sudėtinga šliuzų sistema, senuoju malūnu ir didžiuoju pylimu.
Agentūros „Titano vartai“ direktorė T.Dilkienė sako: „Ne kiekvienam duota būti ekskursijos vadovu. Kelionės - ne vien renginiai, pasivaikščiojimai po kalnus, miestus, sėdėjimai gatvės kavinaitėse. Ekskursijos vadovo darbas labai sunkus ir atsakingas. Neretai vadovė neturi laiko net pavalgyti, akių sumerkti - vis globoja ekskursantus, stebi, kokiu keliu važiuojama. Nėra kelionės, kurios metu netektų patirti rūpesčių, kuri praeitų be įtampos. Kad galėtum dirbti, tas darbas turi patikti, kitaip neištvertum. Monotonija kol kas negresia, - teigia Teodora. - Kiekvieną kartą žmonės, su kuriais važiuoju, man tampa lyg vienos šeimos nariai“.
Piligriminės kelionės į šias vietas bus rengiamos ir rugsėjo mėnesį.