2017 m. vasario 10 d.    
Nr. 6
(2223)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai
2010 metai
2011 metai
2012 metai
2013 metai
2014 metai
2015 metai
2016 metai
2017 metai

Kauno valstybinis choras – į platų kompozitorių kūrinių pasaulį

Rimantas Klevečka

Kauno valstybinis choras
su dirigentu Petru Bingeliu

Nutilus šventinių koncertų šurmuliui ir metams įsibėgėjus, Kauno valstybinis choras savo klausytojus ir vėl kviečia pasinerti į platų, įvairų ir kontrastingą muzikos pasaulį, išgirsti skirtingų epochų, įvairių stilių ir žanrų kompozitorių kūrinių.

Vasario 15–19 dienomis choras kartu su stipriausiomis „Vilnius City Opera“ (VCO) pajėgomis – Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, vadovaujamu Gintaro Rinkevičiaus, solistais Lana Kos (Kroatija), Edgaru Montvidu, Almu Švilpa – susiburs Vilniaus Kongresų rūmų scenoje. Šarlio Guno (Charles Gounod) operos „Faustas“ premjera skirta dešimtajam VCO kūrybinės veiklos jubiliejui. Johano Volfgango Gėtės (Johann Wolfgang von Goethe) dramos motyvais sukurtas „Faustas“ – pirmoji ryški kompozitoriaus sėkmė, pelniusi jam tarptautinį pripažinimą.

„Operoje susipina meilės, pagundos ir amžinos vidinės kovos tarp Dievo ir velnio temos. Tačiau pagrindinis klausimas išlieka tas pats – ką tu galėtum paaukoti, kad pasiektum savo svajonę?“ – mintimis dalijosi režisierė Dalia Ibelhauptaitė. Rengiantis sceniniam „Fausto“ pastatymui choro dainininkų laukė nemažas iššūkis: opera dainuojama originalo – prancūzų – kalba.

Kovo 11 dieną Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje rengiamame šventiniame koncerte, skirtame Nepriklausomybės atkūrimo dienai, choras drauge su pianiste Beata Andriuškevičiene, diriguojant Petrui Bingeliui, pristatys programą „Lietuva brangi“, kurią sudaro skirtingų epochų, tačiau kiekvienam lietuviui brangiausi Juozo Naujalio, Aleksandro Kačanausko, Mikalojaus Konstantino Čiurlionio, Česlovo Sasnausko, Juliaus Juzeliūno, Rimvydo Žigaičio, Vytauto Miškinio kūriniai, muzikos raštuose iškalbingiausiai įamžinę mūsų tautos ir valstybės istoriją, įsiūbuojantys mintis ir jausmus, skatinantys branginti tėvynės meilę.

Simboliška, kad šiais metais minint 220-ąsias Franco Šuberto (Franz Schubert) gimimo metines, kovo 16 dieną Kauno valstybinėje filharmonijoje, o kovo 17 dieną – Vilniaus Kongresų rūmuose skambės neprilygstamojo austrų romantinės muzikos genijaus, moderniosios muzikos tėvu, chameleonu, tūkstančio veidų ir stilių kompozitoriumi tituluojamo rusų kompozitoriaus, pianisto, dirigento Igorio Stravinskio sakralinės muzikos opusai. Choristai pirmą kartą atliks F. Šuberto „Mišias Nr. 6 (Es-dur)“, muzikos kritikų laikomas vienu geriausių kompozitoriaus kūrinių apskritai bei tobuliausia jo sukurta religinio žanro kompozicija. Veikalą 32 metų sulaukęs kompozitorius parašė prieš pat savo mirtį – 1828 metais, o premjera įvyko Vienos Alsergrundo Švč. Trejybės bažnyčioje, menančioje Liudviko van Bethoveno (Ludwig van Beethoven) laidotuves, kuriose dalyvavo ir kūrinio autorius. Didžiojo Vienos klasiko muzikos įtaka nesunkiai pastebima: monumentalumas čia darniai susipina su F. Šuberto kūrybai būdingu lyrizmu ir romantine dvasia.

„Psalmių simfonija“, parašyta 1930 metais po draugo ir ilgamečio bendradarbio Sergejaus Diagilevo mirties, atspindi neoklasicizmo, kurio pradininku muzikoje laikomas I. Stravinskis, įsigalėjimą jo kūryboje, liudija menininko grįžimą prie žmogaus likimo, tikėjimo reikšmės jo gyvenime temų ir yra laikoma vienu jautriausių ir dvasingiausių kompozitoriaus darbų, pelnytai lyginamų su žymiausiais Johano Sebastijano Bacho (Johann Sebastian Bach) ir Volfgango Amadėjaus Mocarto (Wolfgang Amadeus Mozart) religinės muzikos šedevrais. Diriguos Gintaras Rinkevičius, gros Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. Kovo 14 dieną 20-ojo kompozitorių Edvardo Grygo (Edvard Grieg) ir M. K. Čiurlionio muzikos festivalio atidarymo koncerte choras atliks M. K. Čiurlionio kantatą „De profundis“.

1899 metų pavasarį sukurta kantata mišriajam chorui ir simfoniniam orkestrui – diplominis kompozitoriaus darbas Varšuvos muzikos institute. Tai – vienintelis jo kūrinys chorui su pritarimu, sukurtas pagal 129-ąją karaliaus Dovydo, trokštančio nusikratyti nuodėmės, psalmę. Koncerto programą papildys Kauno miesto simfoninio orkestro atliekama M. K. Čiurlionio simfoninė poema „Miške“, Antonijo Vivaldžio (Antonio Vivaldi) „Keturi metų laikai“. Grieš smuikininkė iš Vokietijos Ksenija Dubrovskaja. Diriguoti koncerte pakviestas Petras Bingelis.

Tęsdamas 2004 metais pradėtą tradiciją, Atvelykio dieną – balandžio 23-iąją – jau dvyliktą kartą Kauno Šv. arkangelo Mykolo bažnyčios skliautus choras suvirpins velykiniame koncerte „Alleluja“, kuriame diriguos P. Bingelis. Rimties ir susikaupimo laiko – Gavėnios – pabaigą ir šventės džiaugsmą paskelbs kompozitorių Jeronimo Kačinsko, Cesaro Franko (César Franck), Roberto Tompsono (Robert Thompson), V. A. Mocarto, Pietro Maskanio (Pietro Mascagni), Artūro Honegerio (Arthur Honegger), Jozefo Kromlickio (Joseph Kromolicki), Georgo Hendelio (Georg Händel) ir J. Naujalio kūriniai, tapę neatsiejamu muzikiniu pavasario švenčių ženklu, apdainuojantys Prisikėlimo slėpinį, skleidžiantys skaidrią ir pakilią velykinę nuotaiką.

Gegužės 19 dieną Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje choras, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, diriguojant Modestui Pitrėnui, pakvies klausytis jausmingumu ir muzikos spalvomis pulsuojančios Karlo Orfo (Carl Orff) kantatos „Carmina Burana“. Iš viduramžių keliaujančių trubadūrų ir vienuolių dainų rinkinio išrinktas 24 dainas K. Orfas suskirstė į tris dalis: „Pavasaris“, „Tavernoje“ ir „Meilės viešpatija“.

Tai – tik svarbiausi Kauno choro koncertai pirmąjį 2017 metų pusmetį. Juose ketinamas pristatyti platus muzikos spektras sudarys galimybę kiekvienam pasirinkti tai, kas artimiausia, pasisemti naujų įspūdžių, patirti stiprių emocijų.

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija