2017 m. birželio 9 d.

2016 metai
2017 metai

Tauragiškių kelionė arkiv. T. Matulionio takais

Tauragiškiai prie paminklo arkiv.
T. Matulioniui šalia Kaišiadorių Katedros

Džiugi žinia atėjo į Lietuvą iš Vatikano – arkivyskupas Teofilius Matulionis skelbiamas palaimintuoju. Tai buvo nepaprastas žmogus ir kunigas, kuris pačiomis sunkiausiomis gyvenimo sąlygomis buvo ištikimas Dievui ir atsidavęs jo valiai. Norėdami artimiau susipažinti su jo gyvenimu ir tarnyste susiruošėme į piligriminę kelionę. Ją organizavo Tauragės katalikių moterų draugijos pirmininkė Remigija Černiauskienė, o finansavo Tauragės savivaldybė pagal parengtą projektą. Važiavo didelis keliauninkų būrys: Katalikių moterų draugijos narės, Marijos legiono moterys, kun. Rolandas Kazlauskas, keletas mokinių, laimėjusių piešinių konkursą, pavadintą „Ši diena Viešpaties duota – linksminkimės ir džiūgaukime (Ps 118, 42)“, kartu su savo mokytojais.

Pirmiausia nuvykome į Kaišiadoris, kur nuo 1943 metų Teofilius Matulionis popiežiaus Pijaus XII paskyrimu buvo Kaišiadorių vyskupu. Kelionė neprailgo, nes visą kelią kalbėjome rožinį. Atvykę į Kaišiadoris aplankėme Kristaus Atsimainymo Katedrą, kurioje kunigas Rolandas aukojo šv. Mišias.

Katedros prieigose pamatėme paminklą, pastatytą arkivyskupui T. Matulioniui, ir prie jo įsiamžinome. Šventoriuje stovi ir kitas paminklas – kardinolui Vincentui Sladkevičiui. Kaišiadorių Katedroje yra 11 altorių ir dvi koplyčios – Dievo Gailestingumo koplyčia ir antroji remontuojama, o paskui vadinsis T. Matulionio vardu. Pagrindiniame koplyčios altoriuje yra Gailestingojo Jėzaus paveikslas, kuris buvo nutapytas T. Matulionio užsakymu. 1946 metais areštavus vysk. T. Matulionį, paveikslas buvo saugotas Kaišiadorių Katedroje. Suremontavus T. Matulionio koplyčią, jo palaikai bus perkelti ten amžinam poilsiui. Gailestingumo koplyčioje pasimeldėme sukalbėdami Gailestingumo vainikėlį.

Iš Kaišiadorių keliavome į Birštoną, ten aplankėme Sakralinį muziejų, buvusią kleboniją, kurioje 1956 metais grįžęs iš Mordovijos į Lietuvą arkiv. T. Matulionis buvo apgyvendintas. Šis muziejus gyvuoja 17 metų. Čia yra 10 salių, iš jų dvi yra skirtos T. Matulioniui, keletas – kardinolui V. Sladkevičiui. Ekspozicijos skirtos Birštono bažnyčios istorijai, sakraliniam menui.

Su arkiv. T. Matulionio biografija, kunigystės, tremties metais supažindino dr. Roma Zajančiauskienė. Ji įdomiai papasakojo apie arkiv. T. Matulionio vaikystę ir sunkumus netekus mamos, mokymosi galimybes, paskyrimus tarnystei, ilgus ir sunkius tremties metus, kuriuos jam teko iškentėti sovietų valdžios metais.

Pasižvalgę po muziejaus sales, išėjome pavaikščioti po žaliuojančius Birštono parkus. Užlipę ant aukšto pylimo, pasigrožėjome Birštono apylinkėmis, Nemuno kilpa ir atsigaivinome mineraliniu vandeniu. Kai sugrįžome į autobusą, visi buvo šiek tiek pavargę, bet pilni geros nuotaikos ir įspūdžių. R. Černiauskienė apdovanojo padėkos raštais mokinius, laimėjusius piešinių konkursą, o mokiniai visus pavaišino Birštono muziejuje jų pačių iškeptais sausainiais. Po to visi giedodami Švč. Mergelės Marijos litaniją sugrįžome į namus.

Lina Augustienė,
Tauragės katalikių moterų draugijos narė