„XXI amžiaus“ priedas apie Lietuvą ir pasaulį
2016 m. kovo 25 d., Nr. 3 (285)

PRIEDAI

žvilgsniai

pro vita

Horizontai

Sidabrinė gija

Kristus ir pasaulis

Atodangos

Abipus Nemuno

Iš Vilniaus į Klaipėdą veš nauji modernūs traukiniai

Lietuvą pasiekė naujas traukinys, kuris keleivius veš maršrutu Vilnius–Klaipėda–Vilnius. Jau pavasarį, kai bus atlikti visi reikalingi bandymai, jis išvyks į pirmąjį reisą. Iki rudens į Lietuvą bus pristatyti visi septyni modernūs Lenkijoje pagaminti traukiniai „Pesa 730ML“.

„Šie traukiniai naudos mažiau kuro, bus daug ekologiškesni už dabar naudojamus šilumvežius ir mažiau terš aplinką. Maršrutu Vilnius – Klaipėda kasmet pervežama apie pusė milijono keleivių. Nuo šiol jų kelionės bus saugesnės ir patogesnės“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Naujieji traukiniai bus žemagrindžiai, pritaikyti neįgaliųjų poreikiams, su ergonomiškomis sėdynėmis ir oro kondicionieriais. Traukiniuose bus 150 sėdimų vietų, iš jų 16 – pirmos klasės. Visuose traukiniuose sumontuota Wi-Fi ryšio įranga, todėl juose veiks ir bevielis interneto ryšys.

Mažesni ir mobilesni trijų vagonų traukiniai bus naudojami vietoj šiuo metu eksploatuojamų didelių ir sunkių traukinių. Jie kursuos dažniau, o savaitgaliais, kai keleivių srautai didesni, keli tokie traukiniai bus jungiami į vieną sąstatą. Tokia praktika, kai padidėjus keleivių srautams sudvigubinami mažesni traukiniai, plačiai taikoma ES.

Nauji traukiniai, kurie pakeis nusidėvėjusius, atitinka griežčiausius traukos riedmenims taikomus ES reikalavimus teršalų emisijai. Jie projektuojami pasitelkiant šiuolaikinius inžinerinius sprendimus, tad naujos kartos riedmenis reikia remontuoti žymiai rečiau. Skaičiuojama, kad naujo dyzelinio traukinio kuro sąnaudos 100 km sudarys apie 100–110 litrų, kai panašios talpos seno lokomotyvo su 3 vagonų sąstatu – apie 180 litrų.

Maršrutu Vilnius–Klaipėda šiemet sausį pervežta beveik 32 tūkst. keleivių arba 3 proc. daugiau nei 2015-ųjų pirmąjį mėnesį. Vietinio susisiekimo traukiniais šį sausį keliavo 9,2 proc. keleivių daugiau nei tą patį laikotarpį pernai. Didžiausias augimas – 14 proc. (per 100 tūkst. keleivių) – pastebimas maršrute Vilnius–Kaunas.

Šiuo metu greitieji traukiniai atstumą tarp Vilniaus ir Klaipėdos įveikia per 3 val. 45 min. Ateityje planuojama kelionės trukmę sumažinti iki 3 val.

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija