„XXI amžiaus“ priedas apie Lietuvą ir pasaulį
2016 m. gegužės 27 d., Nr. 5 (287)

PRIEDAI

žvilgsniai

pro vita

Horizontai

Sidabrinė gija

Kristus ir pasaulis

Atodangos

Abipus Nemuno

Lietuvos maisto perdirbimo įmonių desantas Kinijoje neliko nepastebėtas

Lietuvos maisto perdirbimo įmonių susidomėjimas Kinijoje, Šanchajuje, vykstančia viena didžiausių tarptautinių parodų „Sial China“ didžiulis – joje dalyvauja visų didžiųjų Lietuvos maisto perdirbimo įmonių desantas. Pirmą kartą parodoje dalyvauja ir žemės ūkio kooperatyvas „Pienas LT“ (pristatoma produkcija – pieno baltymai). Tai pirmasis Lietuvoje pieno gamintojus vienijantis kooperatyvas, kuris pastatė savo pieno perdirbimo gamyklą ir su perdirbta produkcija aktyviai eina į užsienio šalių rinkas. Iš viso parodoje savo produktus pristato 16 Lietuvos bendrovių, o 4 lietuviški produktai buvo nominuoti kaip „Sial China“ inovacija ir pateko tarp geriausių gaminių.

Išskirtinių simpatijų nusipelnė mineralinis vanduo „Birutė“, „Mantingos“ spurgytės su vyšnių įdaru, „Bon chance“ duonos traškučiai su vasabi prieskoniais bei sūris „Džiugas“. Šiuos gaminius „Sial China“ parodos organizatoriai atrinko kaip vienus geriausių iš 151 produkto iš viso pasaulio. Gaminiai yra atrenkami atsižvelgus į jų skonio savybes bei pakuotės išvaizdą.

Parodos atidarymo metu Lietuvos stende apsilankė delegacijos iš Lenkijos, Baltarusijos, Čekijos bei Rusijos. Su Rusijos žemės ūkio ministru Aleksandru Tkačiovu viceministras Saulius Jakimavičius trumpai aptarė žemės ūkio sektoriaus aktualijas bei parodos naudingumą bendrovėms. „Lietuvos įmonės jau ne pirmą kartą pristato savo gaminius Kinijoje – tai rinka, turinti milžinišką potencialą, tačiau reikalingas įdirbis, kad mūsų produktus pamėgtų ir šios šalies gyventojai. Jie ypač domisi varškės sūreliais, tačiau dar ne visai supranta, koks tai produktas“, – kalbėjo žemės ūkio viceministras Saulius Jakimavičius. Lietuvos bendrovės, ypatingai pieno sektoriaus atstovai, neslėpė, kad ši paroda jiems yra naudinga, jie ne tik pristato savo produktus, bet ir užmezga verslo kontaktus. Bene didžiausio populiarumo ir lankytojų dėmesio sulaukia sūris „Džiugas“, tačiau nuo jo neatsilieka ir šokoladiniai sūreliai „Magija“ bei „Svalia“. Kaip pažymi įmonių atstovai, sūreliai kinams patinka ir jų yra ieškoma, tačiau kartu jiems šis produktas kol kas yra neįprastas.

Šiemet „Sial China“ parodos šalis partnerė yra Lenkija. Savo stenduose Lenkijos bendrovės daugiausia pristato pieno ir konditerijos gaminius, bet bene pagrindiniu akcentu tapo obuoliai. Būtent obuolys ir šūkis „Žvilgtelk giliau“ tapo parodos simboliais.

Kasmet vykstanti paroda „Sial China“ įvardijama kaip stambiausias Rytų Azijos šalių ir daugiausia lankytojų dėmesio sulaukiantis renginys Kinijos maisto pramonės sektoriuje, į kurį susirenka gausus būrys mažmeninės ir didmeninės prekybos, maisto pramonės, maitinimo, gamybos ir aptarnavimo paslaugų sektorių atstovų. Skaičiuojama, kad šiemet čia apsilankys daugiau nei 66 tūkstančiai žmonių, o savo gaminius pristato 3000 dalyvių iš 65 šalių. Parodos plotas siekia beveik 127 tūkstančius kvadratinių metrų.

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija