Meilę
pakeičia žiaurumas
(Kaip Europa vienija įvairovę)
Vytautas Landsbergis
Tikime, kad Dievas mėgsta žmonių ir tautų įvairovę,
kai jie apsigaubia abipuse pagarba, užuojauta ir solidarumu. Tai
mūsų krikščioniškasis idealizmas, ir leistina manyti dar daugiau
Dievo svajonė buvo ir tebėra matyti visus Jo žmones, gyvenančius
brolybėje.
|
Pilietinė
tauta ar lietuvių tauta?
Vytautas Volertas
Lietuvai įstojus į ES, pajausta šiek tiek socialinių
problemų. Naujame židinyje/Aiduose (2006, gruodis) Nerija Putinaitė
įspėja: Europos politinės filosofijos žodyne šio žodžio (tauta
V.V.) nebelikę, nuo jo nusigręžta kaip nuo gėdingos dėmės, jis
drauge su mums labai svarbiu žodžiu tėvynė esąs degraduotas į
negatyvų nacionalizmo kontekstą. Be to, Lietuvos aukštieji teismai
prieš porą metų atrado, kad mūsų šalyje gyvena pilietinė tauta.
Ne lietuvių tauta, bet pilietinė tauta. Lietuvių kalbos žodynas
teigia: tauta istoriškai susiformavusi žmonių bendruomenė, turinti
bendrą kilmę, bendrą kalbą, istoriją, papročius (Dabartinės lietuvių
kalbos žodynas, Vilnius, 1972). Tad kur pilietinėje tautoje bendra
kilmė, bendra kalba? Šiais modernizmo ar postmodernizmo keliais
žeidžiant kalbą, tautą būtų galima nusakyti ir profesiniais, unijiniais
ar žmonių charakteristiniais pagrindais, pavyzdžiui, darbininkų
tauta, seimūnų tauta, pikčiurnų tauta, batsiuvių tauta. Bet tai
prilygtų kalbos darkymui, į kurį, deja, jau metėsi Lietuvos teismai,
nusikalsdami kalbos įstatymams.
|
Dėstytojų
mainų vizitas
|
Iš kairės: projekto vadovė
Sonata Mačiulskytė, projekto
koordinatorius Ignacio Camacho
(Ispanija), Kolpingo kolegijos
Mokslo skyriaus vedėja
Rasa Didžiulienė
|
Viena iš pagrindinių Lietuvos kolegijų veiklos
organizavimo tobulintinų sričių mokslo taikomosios veiklos aktyvinimas.
Siekiant pritraukti kolegijų lektorius aktyviau dalyvauti mokslo
taikomojoje veikloje, Klaipėdos verslo kolegija kartu su partneriais
parengė projektą Taikomųjų tyrimų integravimo į mokymo procesą
galimybės Lietuvos aukštosiose mokyklose, skirtą kolegijų tyrimų
metodikų, projektų vadybos dalykų dėstytojams, kurį finansavo ES
Leonardo da Vinčio programa. Pagrindiniai projekto tikslai skatinti
ir stiprinti profesinio rengimo indėlį į inovacijų procesą bei tobulinti
taikomaisiais tyrimais paremtų praktikų organizavimą, siekiant kurti
realiomis problemomis paremtas situacijas.
|