Atnaujintas 2007 rugsėjo 21 d.
Nr.71
(1568)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai

Kasdienės mintys

Žiniasklaidoje sujudimas ir pasipiktinimas: keliama itin svarbi problema. Taip ir turi elgtis skambiai save vadinanti ketvirtoji valdžia (tik ar ji to verta?). Juk Lietuvoje, kur pažvelgsi, ten problema: mažiausios pensijos, didžiausia socialinė atskirtis, žūtys kelyje... Ir pagaliau didžiausias alkoholio kiekio suvartojimo kiekis vienam gyventojui.

Jei manote, kad didžiausia bėda alkoholizmas, – vadinasi, jūs naivūs. Ne! Didžiausia bėda – tai noras uždrausti vadinamųjų silpnųjų gėrimų reklamą. Iš karto skubu pareikšti, kad nesu nei Valančiaus draugijos narys, nei kovingas abstinentas. Aš paprastas statybininkas-alkoholikas, turintis 25 metų gėrimo stažą. Ir manęs neveikia reklama, nes aš esu išbandęs ne tik silpnuosius ir stipriuosius gėrimus, bet ir visus „kvapiuosius“. Bet aš turiu paauglę dukrą, kuriai ir kuriama visa fizų ir sidrų reklama. Ir, pasirodo, mano pragertos smegenys negali suprasti, kad reklamoje, kaip teigia visi alkoholio reklamos šalininkai, pateikiama tik produkto kokybė ir teisė rinktis. Jeigu taip būtų, aš ramiai toliau gerčiau. Bet, mano giliu įsitikimu, tokiu būdu yra peršamas gyvenimo būdas. Juk 13 metų paaugliui taip gražiai atrodo linksma kompanija su alaus buteliu rankoje (tokia reklama teigia, kad tik gerdamas šaltą alų susirasi daugybę linksmų draugų). Ir kaip gi neišbandyt paragauti šalto gėrimo, jeigu net „lėtasis“ estas išgėręs tampa karštu lietuviu. O krepšinį žiūrėti be alaus apskritai ne „lygis“. Juk mus suvienyti gali tik alus!

Toliau – dar gražiau. Pasirodo, smerkti gėrimų gamintojų negalima, jie remia krepšinį, kultūros renginius. Jie net turi savikontrolės (ar kaip ji ten vadinama) instituciją. Žavi trijulė: gamyklos savininkas, reklamos gamintojas ir žiniasklaidos bosai. Jie nusprendžia, ar reklama atitinka etikos ir moralės normas, jie daro išvadas, kad reklama neskatina gėrimų vartojimo. Įdomu, kas būtų, jei dažytojas, plytelių klojėjas, stalius spręstų, gerai ar blogai atliko buto remontą. Jie juk taip pat gali sukurti savikontrolės instituciją.

Man kyla klausimas: jei reklama neskatina vartojimo, kam laužomos ietys? Kam reikėjo didžiausiame Lietuvos dienraštyje pirkti ištisus puslapius, surinkti tokių garbių žmonių parašus po straipsniais apie tai, kad alkoholio reklamos skatinimas nežlugdys Lietuvos jaunimo. Ir kas tik po šiais straipsniais nepasirašė: docentai, akademikai, gydytojai, intelektualai. Tiesiog visas Lietuvos elitas. Įdomu, kiek kainuoja jų nuomonė ir kur jie būna, kai juodinamas žuvusio saugumo darbuotojo atminimas? Kur jie būna, kai rašytojas vežamas, kaip atsarginis mašinos ratas, bagažinėje? Jų nėra, kai sveikatos sistema tolsta nuo ligonių. Pagaliau jų negirdėt, kai Lietuvos politiniame gyvenime Socialdemokratų partija skiriasi nuo konservatorių tik tiek, kiek Kirkilo barzdelė nuo Razmos barzdos.

Tad tegul mus vienija alus ir pergalės!

P.S. Iš savo karčios patirties žinau, kad pergalė būna viena. Anksčiau ar vėliau laimi alkoholis.

Marius Jurskis,
LSDS narys

 

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija