2011 m. liepos 20 d.
Nr. 54
(1934)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai
2010 metai
2011 metai

,,Bulgarijos“ žūtis

Giedrius Grabauskas-Karoblis

Volgoje nuskendęs laivas
„Bulgarija“ buvo pastatytas
1955 metais

Jau atskleista daugelis liepos 9 dieną Rusijai priklausančios Tatarstano respublikos teritorijoje, Volgos upėje, nuskendusio laivo „Bulgarija“ katastrofos aplinkybių. Išgelbėta 80 žmonių, rasti 114 nuskendusių žmonių kūnai, dar 15 žmonių dingo be žinios, jų kūnai nerasti. Šiuo laivu pagal taisykles gali plaukti 125 žmonės, tačiau iš tiesų juo plaukdavo 180–200 žmonių, o šį sykį plaukė net 209 žmonės, per 20 keleivių plaukė be bilietų. Šis 1955 metų gamybos laivas kelis kartus remontuotas, paskutinį kartą 2007 metais. Tačiau 2009 m. rudenį „Bulgarija“ pripažinta netinkama laivybai. Bet 2010 m. pradžioje Rusijos laivybos registro Kamos filialo vyresnysis ekspertas Jakovas Ivašovas vėl išdavė leidimą laivybai. Liepos 13 dieną J. Ivašovas areštuotas, suimta ir turistines keliones laivu organizavusios bendrovės „Argorečtur“ direktorė Svetlana Iniakina. Pagal oficialius dokumentus laivo būklė gera, jis tinkamas plaukiojimui. Bet prieš dvejus metus atleistas buvęs laivo kapitonas J. Miniajevas teigia, kad nors laivas ir buvo remontuojamas, bet vykdavo tik kosmetinis remontas, nes laivo savininkai gailėjo pinigų naujoms detalėms. Jis teigė: „Laivo varikliai dar prieš kelerius metus buvo prastos būklės, generatoriai dirbo prastai. Prašiau savininkų, kad nupirktų naujus variklius ir generatorius, bet jie tik žadėjo, o realiai nieko nevykdė. Galų gale išėjau iš darbo, nes tokia padėtis manęs netenkino“. Aiškėja skandalingos aplinkybės, kad skęstant „Bulgarijai“, pro šalį plaukę laivai „Arbatas“ ir „Dunojus“ nesuteikė pagalbos.


Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija