|
Popiežiaus
ir JAV prezidento susitikimo aplinkybės Mindaugas
BUIKA
| Popiežius
Pranciškus ir JAV prezidentas Barakas Obama | Palankumas
socialiniam mokymui Galima buvo numatyti, kad istoriniame
pirmojo juodaodžio Jungtinių Amerikos Valstijų prezidento Barako Obamos (Barack
Obama) susitikime su iš Lotynų Amerikos kilusiu popiežiumi Pranciškumi bus paliesta
daug Gavėnios laikotarpiui būdingų paramos vargšams temų. Nors kovoje su skurdu
ir negirdėtai išaugusia socialine nelygybe šventosios sąjungos tarp popiežiaus
Pranciškaus ir B. Obamos, kokia buvo tarp palaimintojo Jono Pauliaus II ir prezidento
Ronaldo Reigano (Renald Reagan) priešinantis sovietiniam komunizmui Rytų Europoje,
dabar negalima tikėtis, tačiau dabartiniam JAV vadovui Šventojo Tėvo mokymas dėl
socialinio teisingumo svarbos bei atitinkamas liudijimas aiškiai daro didelį įspūdį.
Kovo 27 dieną Vatikane vykusio jų susitikimo išvakarėse Baltųjų Rūmų nacionalinės
saugumo tarybos atstovas Ketlinas Heidenas (Caitlin Hayden) irgi patvirtino JAV
vyriausybės nuostatą, kad taikingos popiežiaus Pranciškaus pastangos turi didelę
reikšmę pasaulyje vykstančių konfliktų sureguliavimui, skurdo ir religinio persekiojimo
problemų sprendimui bei kreipiantis į politinius lyderius dėl žmogiškojo orumo
užtikrinimo. Bet prezidentas B. Obama vizito į Vatikaną proga duodamas interviu
didžiausiam Italijos laikraščiui Corriere della Sera patvirtino, kad dėkingas
Šventajam Tėvui už priėmimą, nes jis suteikia įkvėpimą daugybei žmonių pasaulyje,
įskaitant jį patį, ypač dėl Katalikų Bažnyčios mokymo apie kovos su nelygybe reikšmę,
skleidimą artimo meilės, užuojautos vargšams bei visiems pažeidžiamiesiems. |
|
Askezė klusnumo Viešpatyje šventė
Kun. Vytenis Vaškelis Kai
dažnam postmodernios visuomenės nariui žodis askezė neretai asocijuojasi su
asmens laisvę ir iniciatyvas drausminančiu botagu, tiems, kurie nejučiomis klausia:
Kaip mano vietoje pasielgtų Kristus?, asmeninės savitvardos motyvacijos daigai
kyla iš subtilių Šventosios Dvasios inspiracijų, kurias atgena Jos nenuspėjamo
malonės vėjo gūsis (žr. Jn 3, 8). Herberto Vorgrimlerio
Naujajame teologijos žodyne rašoma: Praktikuoti krikščioniškąją askezę reiškia
sąmoningai gręžtis į mirtį, priimti ir suvokti ją kaip galimybę sekti mirštančiu
Jėzumi. Taip realizuoti mirtį reiškia ne apriboti ją paskutine agonija, bet
visą gyvenimą jos po truputį mokytis, sugriauti mirties kaip vien prievarta išgaunamos
ištikties pobūdį atsisakant paversti ją savęs perdavimo Dievui aktu. Tokia samprata
neatima galimybės dėkingai mėgautis kūrinijos dovanomis (kaip darė Jėzus, kelią
į mirtį laikęs būtinybe, bet vis dėlto susilaukęs priekaišto, jog esąs rijūnas
ir vyno gėrėjas, žr. Mt 11, 19). Konkretus krikščioniškos askezės įgyvendinimo
būdas nepavaldus jokiai schemai; tai asmeninio pašaukimo dalykas.
| | |