„XXI amžiaus“ priedas apie gyvybės apsaugą Nr.2 (123)

2011 m. vasario 18 d.


PRIEDAI

Abipus Nemuno

Kristus ir pasaulis

žvilgsniai

pro vita

Sidabrinė gija

Horizontai

Atodangos


 

Vienuoliai susivienijo prieš jų įvaizdžio naudojimą alaus reklamai

Vasario 9 dieną Lietuvos vyrų vienuolijų vyresniųjų ir Lietuvos moterų vienuolijų vyresniųjų konferencijos išplatino vienuolijų viešą pareiškimą, adresuotą UAB „Švyturys-Utenos alus“ valdybos tarybai, Lietuvos Vyskupų Konferencijai, Lietuvos nacionalinei reklamos asociacijai, Nacionalinei tabako ir alkoholio kontrolės tarnybai, dėl vienuolių įvaizdžio naudojimo alaus reklamai.

Pranešime sakoma: „Mes, Lietuvos vyrų vienuolijų vyresniųjų ir Lietuvos moterų vienuolijų vyresniųjų konferencijų atstovai, esame sunerimę, jaučiamės įžeisti ir paniekinti, kai Jūsų vadovaujama bendrovė UAB „Švyturys-Utenos alus“ savo reklamai pasirinko vienuolių pranciškonų įvaizdį. Šitaip yra menkinamas ir iškreipiamas vienuolio įvaizdis Lietuvoje.

 Atsižvelgdami į alkoholizmo problemą Lietuvoje, prisimindami vyskupą Motiejų Valančių, kuris kovojo ne tik su Lietuvos nutautinimu, bet ir už blaivybę, mes aiškiai pasisakome už blaivios ir sveikos tautos ugdymą. Nesame už tai, kad visi žmonės taptų abstinentai, tačiau siekis didinti alkoholio pardavimą bet kokia kaina yra amoralus ir nusikalstamas. Įvertinant Lietuvos socialinę, kriminogeninę, sveikatos situaciją ir vienuolijų propaguojamas blaivybės vertybes prašytume nesinaudoti šia vienuolių įvaizdžiu manipuliuojančia reklama. Priešingu atveju skelbsime pilietines akcijas, kurios atkreiptų dėmesį į jūsų socialiai neatsakingą verslą. Nejaugi pasitvirtins mokslų daktaro, psichiatro Aurelijaus Verygos viešai išsakytos pastabos, kad „Švyturys“ yra blogiausia, ką turime. Vienuolių naudojimas rinkodaros triukams yra nesąžiningas ir nepriimtinas“, – sakoma vienuolių pareiškime.

Sulaukusi Lietuvos vyrų vienuolijų vyresniųjų ir Lietuvos moterų vienuolijų vyresniųjų konferencijos pasipiktinimo, kad „Švyturio- Utenos alaus“ reklama menkinamas ir iškreipiamas vienuolio įvaizdis Lietuvoje, bendrovė netrukus nutraukė „Adler Bock“ reklamą ir atsiprašė vienuolijų.

„Suprasdami Jūsų susirūpinimą esama situacija, šios reklamos veiksmų nebetęsime ir reklamos priemones išmontuosime kuo skubiau“, – sakoma bendrovės pareiškime. Kompanija užtikrino, esą tai tikrai nebuvo noras pasinaudoti vienuolių visuomeniniu autoritetu. Reklamoje esą norėta pabrėžti naujojo alaus istorinę kilmę.

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija