"XXI amžiaus" priedas jaunimui, 2003 m. balandžio 11 d., Nr. 4 (41)

PRIEDAI









Mokiniai skaitė vokiečių klasiką

Aštuntųjų klasių mokinių vokiečių kalbos skaitymo konkurse

Ričardo ŠAKNIO nuotrauka

,,Ne tiek kultūrų ir mentalitetų skirtumai trukdo tautų bendravimui, kiek kalbų nemokėjimas ir iš to atsirandantis nesugebėjimas pažinti ir suprasti vieni kitus“ (buvęs Vokietijos prezidentas Romanas Hercogas).
Kaune, Jėzuitų gimnazijoje, antrąkart vyko vokiečių kalbos dailiojo skaitymo konkursas aštuntųjų klasių mokiniams, kuriame dalyvavo 28 skaitovai iš įvairių miesto mokyklų. Konkursą organizavo Jėzuitų gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja ekspertė Alvida Neverdauskaitė ir vokiečių kalbos mokytoja Diana Kenstavičienė, o prizus geriausiesiems skyrė miesto Švietimo ir ugdymo skyrius. Pernai vykusiame konkurse mokiniai skaitė vokiečių lyriką, šiemet buvo skaitomos klasikos kūrinių ištraukos.
,,Jauni žmonės smalsūs ir pažinūs. Jie nori ir gali daug, tik reikia jiems padėti, juos nukreipti. Mokymo procese labai svarbu įvairovė, o mokantis užsienio kalbų ne paskutinėje vietoje yra literatūra, tuo labiau klasika, - sakė pagrindinė renginio organizatorė mokytoja A.Neverdauskaitė. - Norėdami paskatinti mokinius nuodugniau pasidomėti vokiečių literatūra, antri metai Jėzuitų gimnazijoje rengiame miesto dailiojo skaitymo konkursą, kur aštuntųjų klasių moksleiviai parodo ne tik sugebėjimą suprasti skaitomo kūrinio esmę, bet ir atsiskleidžia kaip asmenybės, nepakartojamai žaviai interpretuodami kūrinį“.
Vertinimo komisija, susidedanti iš trijų vokiečių kalbos mokytojų (A.Neverdauskaitė, Danutė Lukoševičienė iš Vaižganto vidurinės mokyklos ir Renata Mažeikaitė iš Suaugusiųjų mokymo centro) bei R.Bošo fondo atstovės Silvijos Mahein, geriausiu skaitovu pripažino Edgarą Arlauską iš Vaižganto vidurinės mokyklos. Prizininkais paskelbti dar keturi skaitovai, pasirodę kiek silpniau.
Kaip teigė mokytoja A.Neverdauskaitė, Lietuvoje, taip pat ir Kauno mokyklose, kasmet mažėja vieną iš užsienio kalbų pasirenkančių vokiečių kalbą mokinių skaičius, o vis didėja norinčių mokytis rusų kalbos. Anglų kalba, be abejo, pirmauja, bet gaila, kad atgimimo metais itin padidėjęs norinčių mokytis vokiečių kalbos mokinių skaičius dabar nuolat mažėja. O juk įvairūs Vokietijos fondai ir organizacijos, atrodo, vilioja rinktis bent antrąja užsienio kalba būtent vokiečių, be to, Lietuvai tapus Europos Sąjungos ir NATO nare, kiekvienam būtų labiau pravartu mokėti vokiškai, o ne, tarkim, rusiškai. Galbūt ir vokiečių kalbos mokytojai per mažai deda pastangų, kad įtikintų mokinius šios kalbos naudingumu.
Vis dėlto reikia džiaugtis, kad atsiranda aktyvių mokytojų, skatinančių aktyviau mokytis užsienio kalbos, ieškančių formų gerinti mokymo kokybę, organizuojančių konkursus, olimpiadas. Galbūt tai paskatins ir kitus geriau mokytis užsienio kalbos.

Robertas BUCKUS
Kaunas

© 2003 "XXI amžius"

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija