"XXI amžiaus" priedas jaunimui, 2004 m. spalio 15 d., Nr. 10 (59)

PRIEDAI

Horizontai

Atodangos

Atgaiva dvasiai ir kūnui

Į antrąjį piligriminį žygį Kryžių kalnas-Šiluva jaunimo organizacijos, grupės, pavieniai asmenys rugsėjo 10 dieną, apie vidurdienį, rinkosi Kryžių kalno papėdėje. Skambėjo linksmi balsai, juokas, sutikus pažįstamus, praeitų metų piligriminio žygio dalyvius.

Netrukus atvyko ir šio antrojo piligriminio žygio iniciatorius bei vadovas Šiaulių vyskupas Eugenijus Bartulis. Vyskupas pasveikino susirinkusius antrojo piligriminio žygio dalyvius, o jų šiemet susirinko gausiau nei praėjusiais metais net per penkis šimtus. Atvyko grupelė piligrimų iš Prancūzijos,taip pat Lenkijos Punsko lietuviai. „Šioje kryžių šventovėje ir šiais metais pradedame žygį, melsdami malonės sau ir visiems, kad Mergelės ir Motinos Marijos, šventojo Kazimiero bei palaimintojo Jurgio Matulaičio užtariami pajėgtume gyventi Evangelija“, – kalbėjo vyskupas. Buvo perskaitytas Prancūzijos vienuolio abato, kuris irgi kasmet organizuoja piligrimines keliones iš Paryžiaus, sveikinimas visiems šio žygio dalyviams ir vyskupui E.Bartuliui. Po to vyskupas palaimino žygio dalyvius ir gausi piligrimų kolona pajudėjo Šiluvos link.

Aplenkę Šiaulius, per Šapnagius, Ginkūnus, nukeliavę pirmuosius dvylika kilometrų, sustojome trumpam poilsiui ant Salduvės piliakalnio. Pailsėję vėl patraukėme į žygį.

Prie Rėkyvos žygio dalyvius pasitiko klebonas kun. Jonas Bagdonas su grupe parapijiečių. Miestelyje aplankėme koplyčią ir bažnyčią. Parapijiečiai pavaišino žygio dalyvius sodų vaisiais. Prie Rėkyvos ežero pamatėme daugybę palapinių: mus lydėję Lietuvos kariuomenės atstovai čia jau parengė mums nakvynę, ruošė vakarienę – virė kareivišką grikių košę.

Po vakarienės aktyviai vyko grupių prisistatymas. Ilgai netilo linksmas klegesys, skambėjo dainos. Susitikimo vakaras parodė, kad piligriminiame žygyje dalyvauja iniciatyvus, talentingas ir išradingas jaunimas. Prisistatė ir svečiai piligrimai iš Prancūzijos ir Punsko.

Šeštadienio rytą visi piligrimai, susirinkę prie altoriaus gražiame skverelyje, šalia palapinių, dalyvavo vyskupo E.Bartulio koncelebruojamose šv. Mišiose, giedojo, klausėsi turiningo vyskupo pamokslo, raginančio jaunimą nesižavėti menkaverčiais malonumais, gyvenimo namą statyti ant tvirtų pamatų, būti tais gerais medžiais, duodančiais gerus vaisius.

Šeštadienio pavakarę pasiekėme Gauštvinio ežerą. Čia, smėlėtoje ežero pakrantėje, kaip ir praėjusiais metais, jau radome pastatytas palapines, paruoštą vakarienę ir nakvynę.

Sekmadienio rytą, vos dulksnojant smulkiam lietučiui, siaurais miško takeliais ir laukų keliukais, vedami visada linksmo, nenuilstančio vyskupo E.Bartulio, pritardami jo skambiu balsu giedamoms giesmėms, įsitraukę į bendrą Rožinio maldą, žygiavome Tytuvėnų link. Pailsėję, pasimeldę Tytuvėnų bažnyčioje, išsirikiavome galutiniam žygio tikslui – pasiekti stebuklingą Šiluvos šventovę. Po poros valandų žygio eisenoje pasigirdo linksmi balsai: „Sveika, Šiluva, mes atėjome!“ Skambėjo Marijos garbei skirtos giesmės. Šiluvoje šią gražią per 500 piligrimų eiseną pasitiko kardinolas Audrys Juozas Bačkis, arkivyskupas Sigitas Tamkevičius, kiti Lietuvos vyskupai. Arkivyskupas pasveikino piligrimus ir vyskupą E.Bartulį, atvedusį didžiausią Lietuvoje jaunųjų piligrimų koloną.

Šiluvoje jaunieji piligrimai dalyvavo jaunimui skirtose šv. Mišiose, klausėsi jaunimui skirto pamokslo.

Po šv. Mišių popiežiaus Jono Pauliaus namų kieme paslaugūs ir rūpestingi Lietuvos kariuomenės atstovai piligrimus vėl pamaitino kareiviška grikių koše. Dar ilgokai netilo kieme šurmulys: vyko pasikeitimas adresais su naujais pažįstamais, draugais, skambėjo atsisveikinimo šūksniai: „Iki kitų metų, iki kito žygio“.

Šiame piligriminiame žygyje gargždiškiai dalyvavo jau antrą kartą. Šiemet keliavo daugiau kaip keturiasdešimt Gargždų ateitininkų, Lapių skautų, Klaipėdos apskrities „Jūros šaulių“ trečiosios rinktinės Gargždų 9-osios kuopos atstovų. „Šitokie piligriminiai žygiai – atgaiva dvasiai ir kūnui“, – kalbėjo grįždami į namus jaunieji piligrimai, pasiryžę kitais metais vėl keliauti.