„XXI amžiaus“ priedas apie gyvybės apsaugą Nr.4 (161)

2014 m. balandžio 11 d.


PRIEDAI

žvilgsniai

pro vita

Horizontai

Sidabrinė gija

Kristus ir pasaulis

Atodangos

Abipus Nemuno


 

Saugaus eismo bus siekiama vieningai

Pasirašomas Memorandumas
Eismoinfo.lt nuotrauka

Minint Saugaus eismo dieną, balandžio 6-ąją, praėjusį penktadienį, Susisiekimo ministerijoje ministras Rimantas Sinkevičius drauge su švietimo ir mokslo bei sveikatos apsaugos ministrais Dainiumi Pavalkiu bei Vyteniu Povilu Andriukaičiu pasirašė Memorandumą dėl saugaus eismo gerinimo, eismo kultūros ugdymo ir avaringumo Lietuvos keliuose mažinimo. Iš viso jį pasirašė 32 valstybinių institucijų ir visuomeninių organizacijų atstovai.

„Pasirašydami Memorandumą, vienijame jėgas – kiekvienas įsipareigojame imtis visų galimybių, kad kultūringas, saugus eismo dalyvių elgesys taptų norma. Pastaraisiais metais nuosekliai mažėja šalies keliuose žuvusiųjų skaičius, tačiau pusiaukelėje sustoti nevalia. Būtina ir toliau sistemingai dirbti ir vieningai siekti, kad šalies keliuose nežūtų nė vienas žmogus“, – sakė susisiekimo ministras R. Sinkevičius. Pasak ministro, saugumas kelyje priklauso nuo kiekvieno iš mūsų, tad šiuo Memorandumu įsipareigota glaudžiau tarpusavyje bendradarbiauti ir siekti, kad Lietuvos keliuose būtų išvengta beprasmiškų žūčių ir sužalojimų. Visi šalies žmonės kviečiami kelyje elgtis atsakingai, gerbti ir saugoti vieni kitus.

„Suprantame, kad saugaus eismo dalyvius būtina ugdyti nuo mažens. Bendradarbiaujame su Policijos departamentu, Lietuvos automobilių kelių direkcija, mokyklose tam skiriama nemažai dėmesio: mokiniams organizuojami saugaus eismo renginiai, leidžiama metodinė mokomoji medžiaga, mokytojams rengiami kvalifikacijos tobulinimo seminarai, steigiamos saugaus eismo klasės, – sako švietimo ir mokslo ministras D. Pavalkis. – Siekiama, kad mokiniai ne tik mokėtų atsakingai elgtis saugodami save ir kitus, bet ir išsiugdytų vertybines nuostatas, įgytų praktinių gebėjimų, kaip susidoroti su pavojais, kylančiais eismo aplinkoje, ekstremaliose situacijose“.

2013 metais žuvusiųjų Lietuvos keliuose skaičius buvo mažiausias per paskutinius 54 metus (1959 metais žuvo 279 žmonės, 1991 metais – 1173, 2013 metais – 258). Penkis kartus sumažėjo eismo įvykiuose nukentėjusių vaikų skaičius. Palyginus 1991-ųjų ir praėjusių metų statistiką, žuvusiųjų sumažėjo net 4,5 karto.

Beje, pirmadienį Vyriausybės pasitarime iš esmės pritarta įstatymų projektams, kurių tikslas – pagerinti eismo saugos padėtį keliuose, sumažinti kelių eismo įvykių, kuriuose nukenčia ir žūsta žmonės, skaičių. Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų atstovų darbo grupė, inicijavusi šiuos pakeitimus, parengė siūlymus dėl eismo saugai pavojų keliančių vairuotojų atsakomybės griežtinimo.

Planuojama nustatyti 0 promilės leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje ne tik pradedantiesiems, komercinio ir vežančio pavojinguosius krovinius transporto, bet ir taksi automobilių, motociklų, mopedų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams. Siūloma numatyti administracinę atsakomybę už vaikų vežimo mokykliniais autobusais tvarkos pažeidimus ir už vaikams skirtų saugos sėdynių nenaudojimą automobiliuose. Siūloma griežtinti atsakomybę už važiavimą esant draudžiamam šviesoforo signalui ar už pažeidimą, kai vairuotojas nesustoja prieš pėsčiųjų perėją. Norima sugriežtinti bausmes už mopedų ir keturračių motociklų vairuotojų daromus pažeidimus, už pažeidimus dėl kelių transporto priemonių ašių apkrovos ir didžiausios leistinos masės viršijimo, numatyti atsakomybę už padangų naudojimo tvarkos pažeidimus.

Sveikatos apsaugos ministras V. P. Andriukaitis sakė, kad Lietuvos keliuose įvyksta per daug eismo nelaimių, kuriose žūsta ar būna sužeisti žmonės, todėl toks sprendimas turėtų jų skaičių sumažinti. „Statistika išties žiauri. Neblaivių vairuotojų, žūstančių kelyje, procentas yra didelis. Daug yra žmonių, kurie patenka į avarijas ir patiria be galo sunkius sužalojimus, traumas, invalidumą ar net žūsta“, – žurnalistams teigė V. P. Andriukaitis. Ministras sakė, jog per 24 metus Lietuvoje žuvo apie 30 tūkst. žmonių. Anot jo, yra būtina, kad šalyje visi vairuotojai prie mašinos vairo sėstų visiškai blaivūs.

Įstatymų projektai artimiausiu metu bus teikiami svarstyti Seimui, jiems jau yra pritarusi Valstybinė eismo saugumo komisija. Šiuo metu įstatymai numato, kad vairuotojams bauda už vairavimą išgėrus gresia tuomet, jei alkoholio koncentracija kraujyje viršija 0,4 promilės, o pradedantiesiems ir profesionaliems vairuotojams lengvas girtumo laipsnis skaičiuojamas nuo 0,2 promilės.

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija